راه‌هایی برای ارتقای بهره‌وری در هتل‌ها

دو اهرم مهمی که هتلدار‌ها می‌توانند از آن برای حل مشکلات نیروی کار خود استفاده کنند عبارتند از افزایش بهره وری از طریق فناوری و اتوماسیون و دوم استخدام و حفظ افراد بیشتر.

به گزارش پایگاه خبری بهره ور نیوز به نقل از آنا، صنعت هتلداری در حال حاضر با یک بحران جذب نیروی تاریخی رو به رو است که ریشه در انواع و اقسام فشار‌ها دارد. اول، پاندمی کرونا منجر به انبوهی از اخراج‌ها و تعدیل نیرو‌ها و استعفا‌ها در صنعت هتلداری شد که این خود منجر به کاهش و کمبود نیرو‌های کارآمدی گردید که می‌توانستند بسیاری از فعالیت‌های مهم و حیاتی را در هتل‌ها انجام بدهند. علاوه بر این، از سال ۲۰۱۹ دستمزد نیرو‌های غیرمدیریتی در صنعت هتلداری به مراتب سریعتر از صنایع مرتبط با آن افزایش پیدا کرده است؛ و ازقضا، افزایش تعداد مسافران از بعد از پایان بیماری کرونا این مساله را بغرنج‌تر کرده است.

بنابر گزارش اداره آمار کار امریکا، درحالی که میزان رزرو و استفاده از هتل‌ها به سطوح قبل از شیوع ویروس کرونا برگشته، اما میزان استخدام به اندازه ۱۷ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

امروزه هتل‌ها با یکی از دشوارترین شرایط بازار کاری که تاکنون تجربه کرده اند رو به رو هستند. برای غلبه بر این بحران، هتلدار‌ها باید سراغ تمام راه حل‌های ممکن برای جذب و حفظ نیرو‌های کارآمد بروند. دو اهرم مهمی که هتلدار‌ها می‌توانند از آن برای حل مشکلات نیروی کار خود استفاده کنند عبارتند از افزایش بهره وری از طریق فناوری و اتوماسیون و دوم استخدام و حفظ افراد بیشتر.

افزایش بهره‌وری

صنایع دیگر روش‌هایی برای کاهش فشار کار از طریق فناوری یافته اند و دلیلی وجود ندارد که هتلدار‌ها نتوانند به چنین سطحی از موفقیت دست پیدا نکنند. برای مثال، صنعت هواپیمایی سرویس‌ها تایید بلیط و پیش ثبت نام در هواپیما‌ها را خودکار کرده اند. یا اتوماسیون بانکی امکان سپرده گذاری از راه دور و پرداخت دیجیتال را فراهم کرده است؛ و روشن است که کاربران از راه حل‌های نوآورانه‌ای که زندگی شان را راحتتر می‌کند استقبال می‌کنند. امروزه، بیش از ۷۰ درصد از مسافران هتل‌ها می‌گویند که تجربه بدون ارتباط مستقیم و ارتباط حضوری را ترجیح می‌دهند. تلفیق فناوری و اتوماسیون در هتل‌ها نه تنها حجم کار کارکنان را کاهش می‌دهد، بلکه تجربه مسافران را نیز بهبود می‌بخشد. صنعت هتلداری هزاران فرصت دارد که می‌تواند با کمک آن از فناوری و فعالیت‌های خودکار استفاده کند. در ادامه نگاهی گذرا خواهیم داشت به برخی از ابزار‌هایی که هم اکنون برخی هتل‌ها از آن‌ها ها بهره می‌برند.

سیستم‌های مدیریت مهمان

سیستم‌ها مدیریت مهمان هتل‌ها را به یک روش مدرن و موثر برای اداره سفر مهمان از زمان ثبت نام تا پایان پرداخت هزینه مجهز می‌سازند. ثبت نام و پرداخت هزینه غیرحضوری به مهمان‌ها اجازه می‌دهد تا بدون مراجعه به میز پذیرش واردهتل و بعد از آن خارج شوند. این سیستم همچنین به هتل‌ها اجازه می‌دهد تا خدمات و سرویس‌های خود را در طول اقامت خود کم و زیاد کنند و از حجم کار خدمه هتل بکاهند.

همچنین ارتباطات خودکار و مستقیم بین مهمان‌ها و کارکنان می‌تواند از تعداد تماس‌های تلفنی به میز پذیرش بکاهد.

برنامه ­ریزی زمان فعالیت نیرو‌ها

برنامه ریزی زمان فعالیت نیرو‌ها حوزه دیگری است که در آن از فناوری برای رفع بحران نیروی کار استفاده می‌شود. ابزار‌های برنامه ریزی خودکار به مدیران اجازه می‌دهد تا به سرعت و کارا ضمن در نظر گرفتن موجود بودن کارکنان و قوانین کار برنامه کاری طراحی کنند. با یکسره کردن این فرایندها، هتل دار‌ها بهتر می‌توانند هزینه‌های نیروی کار خود را مدیریت کنند.

پرداخت‌ها

برای پرداخت هزینه مواد غذایی و نوشیدنی نیز میتوان از فناوری استفاده کرد. گزینه‌های پرداخت غیرحضوری مانند پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های موبایل روز به روز محبوبتر می‌شوند و این به مسافران اجازه میدهد تا هزینه غذای خود را بدون پول نقد و یا کارت اعتباری پرداخت کنند.

دستیار رباتی

امروز خدمات روم سرویس هم در حال خودکار شدن است، به طوری که برخی هتل‌ها از ربات‌ها برای تحویل غذا و نوشیدنی به اتاق مهمان‌ها استفاده می‌کنند. در واحد پذیرایی، از ربات‌های صنعتی برای نظافت دستشویی‌ها و فضا‌های انتظار استفاده می‌شود و این کمک زیادی به صرفه جویی در وقت نیرو‌های نظافتی و خدماتی می‌کند.

جذب و حفظ نیرو‌ها

یکی از مهمترین راه‌هایی که هتلدار‌ها میتوانند نیاز‌های خود را برطرف کنند جذابتر کردن شرایط شغلی برای کارگر‌ها و حفظ آن‌ها است. آمار‌ها رسمی اخیر نشان می‌دهند که حقوق و مزایای پایین مهمترن عامل و دلیل ترک کار کارگران هتل‌ها است. امروزه، پرداخت انعام دیجیتال بسیار متداول شده است و این به مهمان‌ها کمک می‌کند تا به خدمه هتل از طریق تلفن‌های همراه خود انعام پرداخت کنند.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد کارکنان هتل‌ها معتقدند که مدیریت هتل موظف است مسافران را تشویق به پرداخت انعام به کارکنانش کند و حدود ۸۰ درصد از کارگران هتل‌ها حاضرند با همین حقوق و مزایای فعلی سر کارشان بمانند به شرطی که انعامی که از مسافران می‌گیرند بیشتر شود. 

مطالب مرتبط:

انتقال تجربه: بهبود بهره وری در هتلها

اوموتناشی: هرگز فراموش نخواهی کرد

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *