کارگاه آموزشی آنلاین با محور نوآوری خدمات عمومی از سوی سازمان بهره وری آسیایی با حضور 35 کشور شرکت کننده از 14 کشور عضو این سازمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، از آنجایی که دولت ها با مجموعه ای فزاینده از چالش های پیچیده، از تغییرات آب و هوا گرفته تا امنیت سایبری دست و پنجه نرم می کنند، نیاز به نوآوری در بخش عمومی هرگز به این اندازه مشهود نبوده است.
روشهای تعامل شهروندان با دولتهایشان در نتیجه فناوری تغییر کرده است و خواستههای پیچیدهتر و انتظارات بالاتری را ایجاد میکند. استفاده از استراتژیهای خلاقانه و استفاده مؤثر از دادهها و فناوریها برای پاسخگویی مؤثر به نیازهای شهروندان ضروری است.
برای بررسی ابتکارات نوآوری موثر در خدمات عمومی، یک کارگاه آنلاین در مورد نوآوری خدمات عمومی توسط وزارت نیروی انسانی جمهوری اندونزی و دبیرخانه سازمان بهره وری آسیایی برگزار شد. این کارگاه نیاز فوری سازمانهای بخش دولتی را برای نوسازی فرآیندها و نوآوری برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان برجسته کرد.
35 شرکت کننده از 14 کشور عضو APO به صورت مجازی در این کارگاه شرکت کردند. ارائهها و بحثهایی که توسط دو مدرس از اندونزی، یکی از فیلیپین، و دیگری از بریتانیا رهبری میشد، موضوعاتی مانند به کارگیری نوآوری در بخش عمومی را پوشش میداد.
محورهای مهم نوآوری در بخش خدمات عمومی
مشارکت دادن شهروندان در فرهنگ، طراحی و برنامه ریزی خدمات عمومی و بهترین شیوه های نوآوری خدمات عمومی یک ابزار اطلاعاتی جدید – رصدخانه نوآوری بخش عمومی (OPSI) – که رویکردهای نوآورانه از کشورهای مختلف را به عنوان مطالعات موردی آرشیو می کند، معرفی شد.
همچنین این کارگاه یادآور نقش مهمی بود که نوآوری باید در حکمرانی مدرن ایفا کند. با داشتن تجارب و دانش لازم و ابزارهای جدید، شرکت کنندگان اکنون آمادگی بیشتری برای ارائه راه حل های نوآورانه به سازمان ها و شهروندان خود دارند. در راستای ماموریت خود برای تقویت بهرهوری و نوآوری، سازمان بهره وری آسیایی همچنان متعهد به ارائه ابتکارات و منابع برای توسعه بخشهای عمومی نوآورانهتر و پاسخگو است.
مطالب مرتبط:
ارتقای همکاریها با اندونزی در دستور کار سازمان بهره وری آسیایی