«نوآوری بخش عمومی» منتشر شد

 کتابچه «مقدمه ای بر نوآوری بخش عمومی» از سوی سازمان بهره وری منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری، این کتابچه که به همت علی علاءالدینی پژوهشگر حوزه مدیریت و نوآوری تهیه شده، خلاصه ترجمه کتاب‌های «نوآوری پیشرو در بخش عمومی» و «تقویت نوآوری در بخش عمومی» و یکی از اسناد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تحت عنوان «مهارت‌های اصلی مدیران و کارکنان دولت برای نوآوری بخش عمومی» است.

کتابچه «نوآوری بخش عمومی» با توجه به فقدان ادبیات تخصصی مرتبط با حوزه نوآوری بخش عمومی تدوین شده و به تبیین اهمیت و نقش مفهوم نوآوری در دستیابی به نظام حکمرانی بهره‌ور که قادر است خدمات عمومی را به صورتی کارآمد به مردم ارائه دهد، می‌پردازد. این کتابچه می‌تواند راهنمایی مناسب برای مدیران و کارشناسان بخش عمومی و دولتی برای توسعه نوآوری و بهره‌وری باشد.

لازم به ذکر است، فصل یک این کتابچه با عنوان «مفهوم نوآوری بخش عمومی» به تعریف مفهوم نوآوری در بخش عمومی و شرح مختصری در خصوص تاریخچه، ظرفیت و عوامل تاثیرگذار بر آن اختصاص پیدا کرده است. در فصل بعد با عنوان «نقش مدیریت دولتی در تقویت نوآوری در بخش عمومی» بر ضرورت حمایت از آن بر ایجاد معماری دولتی، پویایی قوانین و در راستای نوآوری تاکید شده است.

ظهور آزمایشگاه‌های نوآوری و نوع شناسی آن با درنظر گرفتن موانع پیش رو، در فصلی با همین عنوان در ادامه آورده شده‌است. همچنین در آخرین فصل به معرفی شش حوزه مهارتی «اصلی» پرداخته شده که داشتن آگاهی نسبت به آن‌ها منجر به حمایت از نوآوری در بخش عمومی و ارائه خدمات عمومی در قرن ۲۱ خواهدشد.

کتـابچه «نوآوری بخش عمومی» علاوه بر نسخه چاپی، به‌صورت پی‌دی‌اف و از اینجا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *