سرمایه‌گذاری کامبوج روی استارت‌آپها برای ارتقای بهره‌وری صنایع کوچک و متوسط

مرکز ملی بهره‌وری کامبوج (NPCC) برای رسیدگی به نیاز به حمایت از ایجاد استارت‌آپ‌ها و افزایش مقیاس SMEها از طریق نوآوری و رویکردهای سیستمی، یک پروژه خدمات تخصصی فنی (TES) را در مورد برنامه‌های مراکز رشد مبتنی بر سیستم نوآوری ترتیب داد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، این پروژه خدمات فنی – تخصصی در پنوم پن با حضور 35 شرکت کننده، از جمله مقامات وزارت صنعت، علم، فناوری و نوآوری، مراکز استارت آپی کامبوج، شرکت های کوچک و متوسط ​​و کارشناسانی از استارت آپ های محلی برگزار شد. جلسات توسط دو مدرس از مغولستان برگزار شد که دانش و تجارب خود در زمینه مراکز رشد موفق از طریق نوآوری، رویکردهای سیستمی و کاربرد اصول مهندسی سیستم ها را به اشتراک گذاشتند.

چشم انداز استارت آپی کامبوج در سال های اخیر به دلیل تمرکز فزاینده دولت بر کارآفرینی و نوآوری، رشد سریعی را تجربه کرده است. جمعیت جوان و پویا، همراه با علاقه فزاینده به فناوری، یک اکوسیستم استارتاپی پررونق را پرورش داده است.

از سال 2022، اکوسیستم استارت‌آپ کامبوج شامل 98 استارت‌آپ بود که توسط شبکه‌ای از مربیان، سرمایه‌گذاران، مؤسسات دانشگاهی، ارگان‌های دولتی و فضاهای همکاری پشتیبانی می‌شدند. با این وجود، این استارت‌آپ‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند، به‌ویژه فقدان مربیان متناسب با نیازهای تجاری خاص آنها. برای سوق دادن این استارتاپ ها به سمت موفقیت پایدار، نیاز مبرمی به برنامه های مراکز رشد پیشرفته وجود دارد.

این پروژه بر شناسایی اهداف، موانع و کمبودها در سیستم نوآوری کامبوج متمرکز بود، از جمله رویکردها و کاربردهای مهندسی سیستم های اجتماعی و جلوگیری از عدم راه اندازی از طریق راه حل های مهندسی سیستم ها.

این دوره خدمات فنی – تخصصی، آموزش عملی را در مورد ساخت یک الگوریتم بر روی پلت فرم TUS D، شناسایی اکوسیستم‌های سطح سازمانی مانند مدل مرجع توسعه نوآوری و مدل مرجع اکوسیستم ملی نوآوری، ارزیابی نقشه راه علم، فناوری و نوآوری کامبوج در سال 2023 با استفاده از یک مدل سیستم، و ایجاد چارچوب اکوسیستم نوآوری ملی کامبوج ارائه داد.

سازمان بهره وری آسیایی انتظار دارد که این پروژه تأثیرات چند برابری بر تقویت برنامه‌های رشد استارت‌آپ، سیاست‌های مرتبط، و توسعه استارت‌آپ‌ها و SMEها در کامبوج داشته باشد.

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *