گزارش بهره‌وری: باز کردن قفل بهره‌وری در مدیریت زنجیره تامین سبز

سازمان بهره‌وری آسیایی، گزارشی با عنوان «باز کردن قفل بهره وری در مدیریت زنجیره تامین سبز» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بهره ورنیوز به نقل از وبسایت سازمان بهره وری آسیایی، کسب‌وکارها در پاسخ به چالش‌های دوگانه به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی و به حداکثر رساندن رشد، استراتژی‌های مدیریت زنجیره تامین را دوباره ارزیابی می‌کنند که مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) به عنوان راه حلی برای این چالش پدیدار شده است.

گزارش بهره وری (P-Insights) باز کردن بهره‌وری در مدیریت زنجیره تامین سبز توسط دکتر سامان یاپا (Dr. Saman Yapa)، استاد علوم تصمیم‌گیری دانشگاه سری جای‌واردنپورا سریلانکا، اصول GSCM را با استفاده از مثال‌هایی از غول‌های جهانی Ikea و Nike و همچنین نمونه‌های کوچک‌تر توضیح می‌دهد که این مثال ها و توصیه های ارائه شده به رهبران کسب و کار، مصرف کنندگان و جوامع کسب و کار در آسیا مربوط می شود.

مدیران می‌توانند از روش‌های GSCM برای تحول سبز پیروی کنند، مصرف‌کنندگان در هر سنی تشویق می‌شوند تا ادعاهای سبز را بررسی کنند تا از دام «شستشوی سبز» اجتناب کنند، و گزینه‌هایی برای تلاش‌های گسترده جامعه پیشنهاد می‌شوند.

حتی ابتکارات سبز با نیت خوب ممکن است اثرات منفی ناخواسته ای بر محیط زیست داشته باشد، و دکتر یاپا خاطرنشان می کند که مزایای کلی تلاش های GSCM باید در ارزیابی اثربخشی آنها، کمک به یک سیاره سالم تر، و افزایش بهره وری و رفاه اقتصادی در نظر گرفته شود.

لینک مرتبط:

Unlocking Productivity in Green Supply Chain Management

مطالب مرتبط:

گفتگوی بهره‌وری: باز کردن قفل بهره‌وری در مدیریت زنجیره تامین سبز

سبز کردن زنجیره‌های تامین از طریق صنعت 4.0 در راستای ارتقای بهره‌وری

آموزش بهره‌وری: زنجیره تامین پایدار، انعطاف‌پذیر و ادغام در زنجیره‌های ارزش جهانی

۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی؛ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند

اشتراک گذاری:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *